Rustige dag

10 augustus 2019 - Mossel Bay, Zuid-Afrika

Vandaag in Eight Bell rustig aan gedaan. De kids moest even bewegen dus we hebben een lokale hiking gedaan en daarna hebben ze het zwembad uitgeprobeerd. Berry en Jolanda even een boekje lezen in de zon bij het zwembad. Ryan foto’s maken en Dante spelen met een Zuid-Afrikaans vriendje. Kinderen hebben geen taal probleem, dat is voor ouderen. Nu lijkt het Afrikaans nog steeds veel op Nederlands, Duits en Engels door elkaar heen.

De hiking hebben we gedaan op het terein van Eight Bell wat best groot is. Op de kaart stond een Rugbyveld waar wij naar toe wilden, maar dat was echt stijl naar boven. We hadden nog net geen klim gear nodig. Dus hebben we maar de makkelijke route genomen door het bos. Carmen in paniek omdat we verkeerd zouden lopen. Dus niet, Ber Ber had de kaart mee en dat ging goed. Ryan met het fototoestel en Dante op jacht naar dieren. Die we niet gezien hebben, de kids waren luidruchtig aan het uitleven.

Zuid Afrikanen zijn ook gek op motorrijden. De motorharten van Berry en Jolanda gaan hier ook open en er komen al wilde ideeen om met een zijspan hier terug tekomen. Nou laten we eerst deze reis maar eens maken. Bij de Eight Bell heeft Berry wel met een aantal bikers staan praten, tja biker mensen blijven een bijzonder volk.

Daarna lekker douchen, ehhh de druk van het water was even weg. Ok dan maar niet douchen TIA (This Is Afrika) lachen toch? Heerlijk. Toen we na het eten in het geweldige restaurant even de site wilden bijwerken was het internet op. Wat bleek Carmen en Ryan hadden de wifi code gevonden en had lekker youtube gekeken. Ok, dan maar geen verhaal. Goed de boeken maar weer in en inlezen waar we morgen heen gaan.

Wat blijft Afrika toch een geweldig continent. Heerlijk.

Wild gespotWachten op de busOchtend bakkie koffie