Game Drive

24 augustus 2019 - Central, Zuid-Afrika

HyenaOlifant aan zijn ontbijtHert als huisdierWaterplas achter ons huisZazu uit de Lion KingLuipaardWilde hond

Vannacht werden we de halve nacht wakker gehouden door een stel huilende Hyena’s en Brullende Leeuwen. Toch best een apart idee dat ze zo dichtbij zitten.

Vanmorgen om 5 uur de wekker gezet, want om 6 uur begon de Game Drive. Direct op zoek gegaan naar de Hyena’s, want deze waren nog steeds te horen. En ja hoor, nog geen 10 min. later zagen we 3 prachtige Hyena’s van dichtbij. Ook een paar Giraffen en Olifanten en vele Impala’s hebben we gezien. We hoopte een luipaard te kunnen spotten, deze beesten zijn heel lui en zijn haast niet te vinden. In het gehele gebied hier leven er 8, maar in het gedeelte waar wij zitten loopt er nog maar 1 in het rond. Maar we hebben geluk gehad en hebben hem gezien, helaas lag hij plat achter een boom en hebben we hem niet heel erg duidelijk gezien. Hopelijk hebben we vanavond meer geluk!

Na het ontbijt lekker bij het zwembad gehangen en Ryan en Dante konden hun energie lekker kwijt in het zwembad.

Om 16.00 weer een nieuw Game Drive, wat een ontzettend gave rit was dit. De Luipaard die vanmiddag lui achter een boom lag te slapen, zat nu rechtop op een veldje en liet zich goed fotograferen. Wow wat is dat gaaf zeg! Daarna ook nog 3 wilde honden van heel dichtbij gezien, echt GEWELDIG.

Nu lekker weer ons bedje in, want morgenochtend hebben we nog een laatste keer een Game Drive voordat we richting Johannesburg reizen, op naar helaas alweer ons laatste appartement