Laatste Game Drive

25 augustus 2019 - Bobo Campers Johannesburg, Zuid-Afrika

LeeuwLeeuwLeeuwNeushoorn

Drakenberg

de laatste Game Drive gehad, even de twijfel gehad of we deze niet moesten laten schieten, omdat we daarna nog naar Johannesburg moesten rijden voor de laatste overnachting. Uiteindelijk hebben we gevraagd of we een ontbijtpakket mee konden krijgen, zodat we direct na de Safari de spullen in de auto konden doen en weg konden rijden.

Wat zijn wij blij dat we toch met de Game Drive mee zijn gegaan, want wat hebben wij een geluk gehad. Eerst hebben we 2 Leeuwen en een Leeuwing gezien van heel dichtbij, wat een prachtige plaatjes hebben we kunnen schieten. Daarna nog een prachtige Neushoorn gezien, dit keer met een prachtige hoorn op zijn neus (in St. Lucia hadden we ook 2 Neushoorns gezien, maar daar hadden ze de hoorn vanaf gehaald).

Om 9 uur waren we terug in de Lodge, dus snel spullen pakken en rijden maar, wat denk je zijn we de weg kwijt in de Bush Bush. Hierdoor nog wel een groep Olifanten en een paar Giraffen gezien. Uiteindelijk de weg maar gevraagd aan een ranger, die zei dat we de verkeerde kant op reden en zei dat we hem moesten volgen, hij ging ons voor en bracht ons tot het hek, wat een service :) Bleek dat we niet binnen het hek linksaf moesten slaan, maar pas na het hek, hahaha!

Hobbelend vervolgende wij ons pad over de grevelweg. Wat een verschil is dat of je met een gewone auto of met een 4x4 over zo’n hobbelweg rijd. Verder een hele goede reis gehad naar Johannesburg, wat een prachtige weg lang de Drakenbergen. Nog even getwijfeld om te stoppen bij Dullstroom, maar vanwege de tijd toch besloten om door te rijden. Rond half 5 waren we op het vliegveld om de auto in te leveren. En rond half 6 waren we in ons hotel. Uiteindelijk viel de rit hartstikke mee, hadden verwacht veel later in Johannesburg aan te komen.