Zipline

22 augustus 2019 - Thaba Chweu, Zuid-Afrika

Zwembad Misty Mountain. Super mooi, maar zo koud!Uitzicht Misty Mountain

Gisteravond met de kinderen overlegt wat ze wilden doen. Er is overal heel veel dingen te zien en te doen. Zo ook hier en maar 1 dag om te besteden. De Toboggan rit is hier bij het huisje, maar er is ook een Reptielen Zoo, Zipline, Ballonvaren, naar divere grotten of watervallen, quatrijden of lekker hiken hier in de buurt. Veel te veel voor 1 dag. De kids hebben besloten om te gaan Ziplinenen in Hazyview, een uurtje rijden hier vandaan. Vanochtend even gebeld of ze plek hadden en dat was zo. Op naar de Zipline. Nu ook weer een mooie weg, na iedere bocht weer een ander mooi plaatje en onze motor harten gingen hier ook sneller van kloppen. Rustige weg met mooie lange doordraaiers en soms wat korter. Heerlijk met de motor. Dat bleek ook toen er diverse motoren ons voorbij kwamen, sommige relax maar sommige met een mooi knietje aan de grond. Kicken om dat te zien, maar dan weer jammer dat je zelf ook niet op de motor zit. Hmmm Motor vakantie Zuid Afrika?? Zijspan?? Wel wat voor ons:)

In Hazyview was de lokatie zo gevonden en bij het uitstappen was duidelijk dat we op lagere hoogte zaten dan ons huisje. Onze lokatie is op 1660 meter hoogte, Hazyview ligt op een 450 meter hoogte. Dat was een heel stuk warmer. Toch maar de jassen uit en de spullen aan doen voor de Zipline. Even voorstellen aan iedereen en een proefline doen. Daarna de Safaritruck in en nog een stukje rijden naar de lijnen. Ondanks dat Berry en Jolanda dat wel eens gedaan hadden was het toch wel weer even spannend. Maar iedereen heeft het goed gedaan. Ryan zwaaide bij de eerste rit naar beneden al. Carmen vond het spannend maar na de eerste keer veel te leuk om te stoppen, niet dat dat gaat midden in de bush. Dante ging met een van de begeleiders mee en vond het erg spannend maar COOL. De laatste paar lijnen waren wat korter en mocht Dante alleen doen.

Na de zipline nog even door de winkeltjes heen voor de dames en weer terug naar het huisje want er moest nog gezwommen worden. Onderweg kom je dan nog een truck tegen met een Afrikaans beladen vracht. De vracht hing zo scheef en hij moest nog de pass over dus bochten te over. Daar moet je ook niet raar van opkijken, je ziet hier wel meer dingen dat je denkt als dat maar goed gaat.  Onderweg wilde we nog een foto maken Lydenburg voor oma Mieke, maar het enige bord wat we zagen was onmogelijk om te fotograferen, de rest staat in hun nieuwe Afrikaanse naam. Wel kwamen we nog een Guesthouse tegen met de naam “Aan de Vliet” grappig die bekende namen. Ermelo, Alkmaar en het Malieveld liggen hier ook. Haha.

Nu douchen en naar het dinner. Morgen reizen we weer door naar KwaMbili Thornybush Game Reserve, hier zitten we weer midden in de Bush Bush, dus waarschijnlijk hebben we daar geen wifi.