Het Wildkamp

23 augustus 2019 - Thornybush Game Reserve, Zuid-Afrika

Game Drive2 Gieren

Na een heerlijk ontbijt in het zonnetje van Misty Mountain hebben we de auto volgeladen en zijn we vertrokken naar Thornybush Game Reserve. Het eerst stuk van de weg was dezelfde ala gisteren naar Hazyview. Dus weer heerlijk genoten van de bochten en uitzichten en de motorrijders. Het tweede stuk was best druk met veel verkeer maar dat komt door de vele mijnbouw daar in het gebied. Het laatste stuk naar de slaapplek is een gravelweg voor ruim 15 km. Dat was 15 km rammelen en glijden met de auto erg gaaf, de auto ging alle kanten op. Dakar kom maar op. Haha. Na een tijd hebben we toch maar bij een toegang gevraagd of we nog goed zaten. De navigatie wis het namelijk ook niet meer. Maar ja hoor we reden nog steeds goed en bij aankomst stonden er al drie mensen op ons te wachten om onze spullen te dragen. We hebben gelijk een luchĀ gehad en een briefing i.v.m. De veiligheid binnen het kamp. Het kamp is namelijk niet omringd door een hek, dus alle (roof)dieren lopen letterlijk door het kamp heen. Er is een elektrisch hek voor de grote dieren maar verder loopt alles door het kamp. Gaaf.

Het kamp is ingericht in de stijl van Out of Afrika de film of boek. Mooi gedaan van ze, maar als je weet datĀ dat verhaal zich afspeeldĀ in Kenia Nairobi en niet in Zuid Afrika!Ā Maar goed dat detail vergeten we maar even want het is echt mooi en gaaf hier. Na de lunch zijn we de truck in gegaan voor de eerste safari. Diverse dieren gezien waaronder de eerste giraffen en leeuwen. Er zat nog een Nederlands stel in de truck en het bleek dat die uit Rijswijk kwamen en op hun huwelijksreis waren! Hmm waar ken ik dat van, iets van 15 jaar geleden.Ā Na een tussenstop voor de zonsondergangĀ zijn we in het donker teruggereden en konden we in de boma aan het diner. Dat was veel eten zelfs Berry kreeg het niet op. Nu snel slapen want om 05.15 uur staat de wekker voor de volgende safari.

Fotoā€™s