Naar Knysna

11 augustus 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we Eight Bell achter ons gelaten en zijn we gaan rijden naar Knysna. Ongeveer 130 km verder maar toch nog een 2 uur rijden als je tenminsten in een keer doorrijdt. Maar weer een prachtige route, echt mooi. We wilden in George naar het trein museum omdat daar ook de trein staat die Paul Kruger heeft gebruikt als president, maar helaas op zondag is het dicht. Oeps, was het vandaag zondag? Jammer, want daar hadden we naar uitgekeken, Berry zeker.

Ongeveer halve wegen bij een dorp Wildernis was een geweldige kustlijn met woeste golven, surfers en paragliders (soarers). Wij driftig opzoek waar wij naar het strand op kunnen maar helaas na diverse afslagen hebben we het strand niet kunnen vinden, maar wat was dat gaaf om te zien.

Terug op de weg N2 en op een moment in een bocht tussen de bergen een korte afslag Kaaimanrivier. Wij in de ankers en er af, heerlijk onder de lokale mensen Rugby gekeken en een geweldige milkshake genomen. Die hadden we afgekeken van de Afrikaanse buren en gevraagd wat het was, omdat het niet herkenbaar was als een milkshake zoals wij die kennen. Gelijk een praatje met de lokale. Wat een geweldige mensen hier. Tips gekregen voor in de buurt en ze waren heel nieuwschierig waar we vandaan kwamen en naar toe gingen en hoe het met de kids ging. Het lijkt erop dat de Afrikaners kinderen geweldig vinden.

Door naar Knysna waar kort daarna arriveerden. Wouw wat een droom lokatie waar we zitten. Direct aan het strand/oever met kajakken en paddelboards voor de deur en een VIEW!! Helaas betrok de hemel maar zeker als het warmer is is dit een droom lokatie. Je moet wel met de auto over hele smalle en steile straten durven te rijden maar het is weer gaaf. De kinderen wilde het volgende huisje al opzeggen. Dat gaan we maar niet doen. Knysna is de vakantie plek van de Zuid Afrikanen maar ondanks dat het “winter” is is het met 20 graden prima hier.

Na het lezen van het accomodatie boek, de familie maar even bij een geroepen. Er komen namelijk schorpionen voor en komen soms ook de huisjes binnen. Een steek is niet dodelijk maar vergelijkbaar met een bijensteek, zeggen ze. Helaas was Freek Vonk niet bereikbaar voor commentaar. Hihi. Maar goed, de kids maar even gewaarschuwd om geen stenen op te tillen en op te letten vooral in de avond en nacht wanneer deze dieren actief zijn.

Na wat boodschappen probeerde Berry de braai aan te steken. Nou een houtbraai aansteken met alleen lucifers?? Gelukkig waren we niet afhankelijk van deze braai en is de Boerewors maar in de pan gegaan. Tot zo ver Berry’s trots om de Houtbraai aan te steken. Crashed and burned. Daar ging Berry’s primere survival drang. Austch. Overgens is het eten hier top. Boerewors, Biltong, Melktaart is echt geweldig, er zijn ook veel indische invloeden hier te vinden dus voor het eten hoef je echt geen zorgen te maken. Om over de toetjes maar niet te beginnen.

Wat we morgen gaan doen lezen we morgenavond weer maar het leven is goed hier.

Rugby kijken SA tegen UARRuige kustOns uitzicht

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade