Dagje strand

12 augustus 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

We hebben 1 volle dag te besteden in Knysna, maar wat gaan we doen? Het is hier zo mooi en er is zo veel te beleven in de buurt, maar ook bij het appartement zelf dat de keuze lastig is. We wilden gaan sandboarden (zeg maar snowboarden, maar dan op het zand). Helaas hadden ze alleen maar plek voor morgen, maar dan gaan we alweer verder op pad.

Ok, geen sandboarden, dan gaan we dolfijnen en walvissen spotten. De zee was aardig ruw, dus eerst even gebeld om te vragen of de boot wel uitvaart. Ja, er varen boten uit, maar de zee is idd ruw, dus eerst maar richting het strand rijden om te kijken of we wel of niet een boot zouden pakken. Daar aangekomen zagen we direct tientallen dolfijnen langs de kust zwemmen, wow wat is dat gaaf om te zien! Ryan en Dante hebben een fort gemaakt in het zand en waren druk bezig met golven ontwijken. Uiteindelijk wilde niemand de boot op en hebben we ons prima vermaakt bij het strand en de mooie rotsen in de zee.

Daarna terug naar huis, worden we onderweg nog staande gehouden door de politie om mijn rijbewijs te controleren. Thuis gebeurd dit zelden, dus dan maar in Afrika kijken of hij nog geldig is. Gelukkig mocht ik doorrijden. Nog even gestopt bij de supermarkt om aanmaakblokjes te halen voor de BBQ, want Berry ging een nieuwe poging wagen om de BBQ aan te steken. (Bedankt Marcella en Pieter voor de tip, wij hebben heerlijke hamburgers op).

Bij het appartement liggen kano’s en paddleboard die je als gast kunt gebruiken, dus voor het eten nog even het water op geweest. Dante wilde heel graag met mama kanovaren, maar toen hij de boot voelde bewegen was het toch best spannend. Carmen en Ryan samen in een kano en papa op een paddleboard, ohoh als dat maar goed gaat.

Voor het eten iedereen douchen, voordat het zand van vandaag overal ligt. Maar bij het opruimen van onze natte spullen kwamen we een vriendje tegen die je liever niet tegen komt, een schorpioen!!! (de Cape rock). Dus wij met een beker en een blaadje het beest opgepakt en buiten weer vrijgelaten. Gelukkig zijn de schorpioenen die hier leven niet levensgevaarlijk, maar een prik kan wel heel erg pijnlijk zijn en je kunt er grieperig van worden. (Schorpioenen met een dikke staart en kleine scharen hebben meer gif in de staart zitten, deze zijn heel gevaarlijk. Schorpioenen met een dunne staart en grote scharen hebben minder gif in hun staart, waardoor ze dus ook niet gevaarlijk zijn).

Al met al weer een prachtige dag gehad, we zouden hier zo een week (of 2) op deze plek kunnen blijven, maar morgen gaat onze mooie reis alweer verder. We zijn benieuwd wat we dan allemaal weer tegen gaan komen.