Rondje Kaap de Goede Hoop

8 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Mama met baby pinquinEen Dassie

Vandaag een lange dag gehad. Om 9.30 uur vertrokken richting Boulder Beach waar de pinquins 🐧 leven. We moesten nog een stuk omrijden, want de snelweg was afgesloten, omdat er een huis in brand stond, tja dan maar de schaapjes tactiek en de auto’s 🚙🚗 voor je volgen, dan kom je vanzelf wel weer op de juiste weg. We reden door het stadje Muizenberg 🐭, wat een erg leuk stadje is om te zien en volgens ons ook om te verblijven. Doordat we nog veel wilde zien zijn we hier niet uitgestapt, maar we hadden er erg graag even rondgesnuffeld. Net voorbij het stadje stonden er auto’s aan de kant van de weg. Iedereen was foto’s aan het maken, dus als tourist stop je om te kijken wat er zo interessant is aan de zee??? En ja hoor, daar waren ze, de walvissen 🐳.

Daarna doorgereden naar de Pinquins, dit was erg leuk, maar wel heel touristisch! Ondertussen was het al bijna 3 uur, dus snel doorgereden naar het zuiderlijkste punt van Afrika, Kaap de Goede Hoop. Alleen al om met de auto binnen te komen stonden we zo’n 3 kwartier in de file. Maar stress kennen ze hier niet, dus alles gaat (TE) langzaam. Eindelijk binnen, nu rijden naar het punt om de auto te parkeren en de foto te maken bij het bord “Kaap de Goede Hoop”. Hier heeft Berry al een jaar naar uit gekeken om daar een foto te maken, wat blijkt het was 1,5 uur de berg af wandelen (klauteren op een bergwand) om daar te komen! Ik denk dat iedereen zich nu wel kan voorstellen hoe Berry zijn humeur even was 🙈. Gelukkig was er een Nederlandse man die Berry hoorde mopperen en vertelde dat je met de auto ook bij dit punt kon komen, wat een held, onze vakantiedag was toch nog gered 😁. Uiteindelijk hebben wij een blije Berry weer mee terug genomen naar het appartement.

Rond half 6 zijn we weer terug gereden, wat later dan gepland, dus het laatste stuk werd in het donker rijden. Gelukkig word het links rijden en links schakelen steeds meer een automatisme, waardoor dit verder goed te doen was.

Nu lekker ons bedje in, want morgenochtend gaat vroeg de wekker ⏰ om op tijd te vertrekken naar ons volgende slaapadres in Mosselbaai. Zo’n 450 km rijden.

Of we daar wifi hebben weten we niet, dus wanneer we weer van ons laten horen wordt nog een verrassing 😉.