A rainy day

7 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

NON-white onlyWhite onlyInspirerende persoonlijkheidOne linersStoere dude

Vandaag wakker geworden met regen. Heel veel regen. Het plan om het schiereiland af te rijden naar Kaap de Goede Hoop hebben we maar niet gedaan. Door de regen, harde wind en lage bewolking zou je toch niet veel zien. Plan omgegooid en vandaag maar Kaapstad zelf in met de Hop on and Off bus. In de bus was het droog maar bij de ingangsdeuren was het een grote waterval aan de binnenkant. Vlakbij het Waterfront (haven) aangekomen kwam de bus tot stilstand. Naast een Austin Martin/McLaren  dealer. Maar helaas ook hier zijn die auto’s te duur Smile. Afijn de bus maakte veel motortouren en we dachten dat de chaufeur bezig was om de bus aan de praat te houden. Maar wat bleek, de remmen werkten niet meer! Of eigenlijk te goed want de remmen wilden niet meer los. Uiteindelijk stond er een andere bus achter ons en zijn we daar maar in gestapt om verder te gaan. Door de hoeveelheid regen zijn we het Oceaan Aquarium ingegaan. Na een paar uur visjes kijken (ook de grote vissen hoor) was het droog geworden en zijn we weer op de bus gestapt naar het centrum van Kaapstad.

Kaapstad downtown is een grote drukke internationale stad, vergelijk het met Rotterdam maar wel een stuk mooier. We hebben daar een wandeltour gemaakt door het centrum. Berry vondt het leuk maar de andere wat minder. Uiteraard werd er door de guide Engels gesproken en in een rap tempo. Het nodige te horen gekregen over het verleden en Apartheid. Carmen was in het park al bang voor de eekhoorns dat gaat nog wat worden met de safari. We dachten eigenlijk ook dat de tour doorging naar Castle of Good Hoop maar helaas hebben we die alleen maar gezien van een afstand.

Al met al een goede dag gehad met de nodige improvisatie. Thats all in the Game.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade