Mlilwane natuur park

21 augustus 2019 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

Zonsondergang Game drive Mlilwane, ZwazilandGame drive Mlilwane, ZwazilandGame drive Mlilwane, ZwazilandMlilwane , Zwaziland

Als eerste, we hebben de afgelopen dagen geen wifi gehad dus vandaar dat we even offline waren. We proberen de foto’s er ook bij te zetten maar of dat gaat lukken?

Vandaag even heel erg rustig opgestart. De wekker moest wel gezet worden, omdat het ontbijt tot 9.30 uur is, maar na het eten heeft iedereen gewoon even lekker een boekje gelezen en/of een spelletje gespeeld. De route voor morgen alweer doorgelezen en van ons prachtige uitzicht genoten van alle beesten die daar lopen en de vogeltjes die rondvliegen en vrolijke deuntjes tjilpen.

Het was zo relaxt dat we ineens zachtjes gesnurk hoorden, Ryan had zijn dukkie aan de kant gelegd en was in slaap gevallen. Wat we eerder al zeiden, reizen is vermoeien ;)

Rond half 2 een wandeling door het park gemaakt van ongeveer 1,5 uur incl. een stop bij de krokodillen. Voor de krokodillen is het nu te koud weer om voedsel te verteren, dus die liggen op hun gemak met z’n allen te niksen. Toch moet je uitkijken, want ondanks dat het winter is en de beesten niet actief zijn kun je niet dichtbij komen, want ze pakken je alsnog. We hebben het gelukkig allemaal overleeft, hahaha ;)

Om 16.00 uur hadden we een Game Drive geboekt, dus na de wandeling dachten wij nog snel even iets te eten. We hadden 3 kwartier de tijd om een tosti te bestellen en op te eten. Moet makkelijk kunnen zouden wij zeggen, maar na een half uur hadden we de tosti nog steeds niet.

Ohoh dit gaan we nooit opkrijgen voordat we de Game Drive hebben! Dus maar even gevraagd hoe lang het nog ging duren? Na 5 minuten kregen we een koude tosti met patat dat nog half rauw was, dus wij de tosti in servetjes meegenomen naar de truck en iedereen nog even snel plassen voordat de  Game Drive ging beginnen.

Carmen en Ryan zaten van te voren een beetje te mopperen dat ze weer in een auto moesten zitten, totdat ze zagen dat we met een 4x4 het park ingingen. Cool, ik wil achterin riepen ze alletwee.We hebben ze nog nooit zoveel lol horen hebben met z’n tweetjes. Is toch ook wel fijn om te horen :) En Dante, die zat veilig tussen papa en mama in.

De ranger vertelde veel over de natuur, de bomen, de vogels en de andere wilde beesten. Het is toch een stuk leuker om zo’n ranger bij je te hebben, dan om zelf te rijden. Normaal zou je veel bomen voorbij zijn gereden, nu weet je de functie van zo’n boom. De ranger vertelde ook dat er 3 weken geleden een grote natuur brand was geweest in het gebied en dat veel daardoor verbrand was en nu ook veel dieren er niet waren. Helaas, maar daar kun je niks aan doen. Daarna helemaal de berg opgereden om onder het genot van een drankje en een chipje van een prachtige zonsondergang te genieten.

Maar ja, toen moesten we natuurlijk ook nog terug en het werd steeds donkerder, dat vonden de kinderen nog spannender dan op de heenweg en hadden ze nog meer lol dan op de heenweg :)

De lampen van de auto had de ranger voor alle dieren zo lang mogelijk uitgelaten, dat vond Carmen maar helemaal niks. Weet hij nu dan nog wel de weg terug? Je ziet toch helemaal niks?

Uiteindelijk doet de ranger de lampen van de auto aan, want het werd wel erg donker. Na 3 bochten zien we midden in het park iemand lopen??? Wat doet hij daar?

En wat doet onze ranger, zijn lampen weer uit, haha! Dus Carmen roept, dan zie je hem toch helemaal niet meer lopen? hahaha

Gelukkig waren we voor het avondeten weer terug en hebben we met z’n allen genoten van een prachtige Game Drive en een prachtige zonsondergang.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade