Naar Durban (avond update!)

16 augustus 2019 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Vandaag op weg naar Durban. Op tijd vertrokken en over de N10 en N2 naar het vliegveld . Onderweg nog wel regematig aapjes, zebra’s en pumba’s tegengekomen. Verder was het een rustige rit op Dante na die de afgelopen dagen even te weinig energie kwijt kon.  Die energie moest onderweg eruit komen. Port Elizabeth is echt een havenstad. Het vliegveld is te vergelijken met Rotterdam Airport. Auto inleveren en de tickets halen. Na een bakkie koffie en winkeltjes kijken voor de dames door de douane of security was niet duidelijk en op naar de Gate. Berry nog even kijken of er bijzondere vliegtuigen stonden,  maar helaas.

Lekker rustige vlucht gehad. Zelfs Jolanda had nergens last van, tot ergenis van de kids die al klaar zaten met hun mobiel om mama te filmen. Nieuwe huur auto ophalen en op naar het guesthouse. Het is warm hier dus de kids zwemmen. Helaas maar 1 nacht in Durban en morgen door naar St Lucia een 230 km verder. Eigenlijk in iedereplek waar we komen willen we wel langer blijven maar helaas hebben we de tijd daar niet voor. Dan wordt het een sabatical i.p.v.

Nu nog ergens eten en weer het bedje in.

De groeten uit geweldig Afrika.

UPDATE.............

we zijn heerlijk wezen uiteten in Durban. Gaan we de kamers op (we hebben er deze keer twee) belt jolanda dat er een grote rode “worm” in Dante’s bed loopt. De kamer in paniek en of berry hem even wou verwijderen. Berry wou net gaan douchen dus weer kleren aan en kijken. Nou Berry had ook zo iets daar ga ik niet aanzitten. Als beesten een felle kleur hebben in de natuur dan houd dat meestal in dat ze giftig zijn. Op naar de eigenaar, een vriendelijke belg, die had het beest zelf ook nog niet gezien in de 6 jaar dat hij hier woont. OK DUDE maar ik ga hem niet zomaar oppakken. De vriendelijke belg weg om iets te halen?! Komt terug gewapend met..... een stoffer en blik, grote schroeverdraaier en een platte bek tang. Hij rilde toch ook wel gaf hij toe. Denk dan aan een vriendelijke Belg, 1.90 meter, vol met tatoage’s. De rode worm had zich al ingenesteld in de slaapbank en was nog best lastig te verwijderen. Daarna nog maar even foto’s gemaakt.

De vriendelijke belg vertelde wel dat hij al diverse keren wel slangen had gehad, waaronder ook de beroemde Zwarte  en Groene Mamba. Ik voel toch echt een woonplek voor Freek Vonk opkomen. Maar goed Dante slaapt nu tussen mama en Carmen. Weltrusten in het geweldige Afrika waar je altijd wel iets meemaakt.

Rode worm gevangenRode worm in bed

TussenvluchtGekkoKinderen met schoolkleding