Het Addo park in

15 augustus 2019 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Twee olifanten (achtergrond)

ZonsopgangHoenZebraWaterholeWaterholeBuffelSchildpadOlifant op padAapjes op dakWaterhole

Om 5.45 uur stond de wekker, want om 6.30 uur wilden we het natuurpark in rijden, op zoek naar de Olifanten. Best vroeg voor op je vakantie moet ik zeggen en dat vonden de kinderen ook, die waren niet wakker te krijgen! Uiteindelijk reden we om 7 uur het park in met 3 zombies op de achterbank, op zoek naar de Olifanten!

Na 2 uur rijden roept Carmen ineens heel droog “he een schildpad”, dit was een Leopard Tortoise schildpad. We hadden al diverse vogels, zebra’s, kudu’s en muisjes gezien, maar nog geen enkele Olifant! Ehhhhh dit was toch een Olifantenpark?

Na 3,5 uur zijn we bij de picnick plaats gestopt om even te plassen, dit is afgeschermd met een hek, dus hier kun je gerust je auto uit om naar de wc te gaan en om iets te eten en te drinken. Vanaf onze picnickplaats hadden we de eerste Olifant in de verte gesport. Op de plek waar wij net vandaan kwamen. Ergens klopt er hier iets niet?

Na het horen van andere Nederlanders dat zij om half 10 pas in het park waren en al heel veel Olifanten en overstekende Zebra’s hebben gezien, baal je toch wel een beetje. Maar goed we hadden een paar tips gekregen over waar zij de Olifanten hadden gespot en zijn toen die weg ingeslagen en ja hoor, daar stonden ze dan bij de waterpoel, een stuk of 10 Olifanten. Het blijft een mooi gezicht om die beesten in de vrije natuur te zien. De hoeveelheid auto’s die er om heen stonden waren er bijna net zo veel als de hoeveelheid Olifanten die er stonden, das dan wel weer een beetje zonde.

Er moeten ongeveer 700 Olifanten in dit park leven, dus na het maken van de eerste mooie foto’s van de Olifanten gingen we weer verder op pad. En weer nergens een Olifant te bekenen. Rond half 3 begonnen de kinderen te klagen dat ze het zat waren en heel graag het “koude” zwembad weer in wilden, dus hadden we besloten om om te keren en richting huis te gaan. Dit was zeker nog wel een uur rijden. Na een kwartiertje moest ik (Jolanda) ineens vol in de remmen, want vlak voor ons, midden op het pad stond een hele grote Olifant, wow wat was dit gaaf. Dat maakt onze dag wel weer goed. Omdat hij zijn weg richting ons vervolgde moesten we een stukje achteruit rijden om hem de ruimte te geven. Filmend achteruit rijden terwijl er een Olifant jouw richting op loopt is best spannen! Gelukkig was de Olifant heel erg relaxt en sloeg hij een pad in om zijn weg te vervolgen. Jolanda vond dat dit wel even een dansje waard was. Een auto die net aan kwam rijden en mijn dansje zag moest lachen en zei “happy dutch people, great happy dans”. Zo’n dansje mag best als je na ongeveer 8 uur zo’n Olifant midden op de weg zien staan, bedankt Olifant je heb onze dag weer goed gemaakt!

Goed verder richting huis, want de kids wilden zwemmen. Daar aangekomen kijken we weer uit over de vlakte achter ons huisje en wat staat daar tientallen Olifanten, allemaal families/groepjes van zo’n 5/6 Olifanten bij elkaar die richting de waterpoel lopen om te drinken en te badderen. Dus daar zijn alle Olifanten gebleven!

Onder het genot van een kopje koffie, hebben we nog even van ons mooie uitzicht genoten voordat we richting het zwembad gingen.