Addo Elephant park

14 augustus 2019 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

LuipaardJeffery’s BayUitzicht kustlijn Jeffery’s BayKrottenwijkPls Sir jongenHoog plafondZonsopgang

vertrokken uit Tsitsikamma Village Inn en op naar het Addo Elephant Park. Onderweg langs veel krottenwijken gekomen. Was niet bedreigend maar wel een merkwaardig gevoel omdat onze kids een spelletje speelde op hun mobiel terwijl de kinderen daar aan het struinen waren om te overleven. Raar.

We hebben de kids ook gewezen om de mobiels maar even weg te doen en naar deze omstandigheden te kijken en waar hun mee bezig waren. Het rare is wel dat er wijken bij zitten die bewoond zijn maar ook die leeg staan? Ook wijken gezien waar een krottenwijk naast of tussen stenen huizen staan. Misschien wel een vorm van sociale huurwoning of zo want zo oud zijn die stenen huizen niet.

In de auto hadden we het erover dat we toch nog een keer onder begeleiding de krottenwijken in willen. Het lijkt dan wel op aapjes kijken maar het zal zeker ook wel indruk wekken.

In het dorp Addo even gestopt voor wat boodschappen omdat we alleen logies (slapen) hebben in het park. Berry er even uitgesprongen naar de winkel, binnen 10 meter aangesproken door een jongentje met ijzerdraad gevouwen auto’s of hij wat te eten wou kopen voor de jongen.

Sir, Please some food for me, please Sir? Blijft indrukwekkend ook al ben je dat vaak tegen gekomen op de reizen voor het werk. Eerst de jongen afgewimpeld maar in de supermarkt toch maar wat broodjes gekocht voor de jongen. Het blijft dubbel, moet je nu iets kopen voor ze of juist niet. Aan een kant komen ze makkelijk aan iets zonder er iets voor te doen, dus geen leermoment voor ze, maar aan de andere kant heeft hij het misschien hard nodig. Zijn geschiedenis weet je niet. Berry heeft maar zijn gevoel gevolgd. Ja soms heeft hij die ook. Hihi. Maar de jongen zijn draad gevlochten auto’s waren wel gaaf, alleen hoe krijg je die mee in het vliegtuig?

Door naar het Addo park en over een hobbelige weg. Goed om een verings- en schokbreker check te doen. De bandenverwissel bedrijven moeten hier goede zaken doen maar dat geld voor het gehele stuk wat we hier gereden hebben. Afijn het huis wat we hebben is geweldig mooi, Afrikaans safaristijl. We kijken zo op het park vanaf het terras en de slaapkamers. Binnen 3 seconden hadden we de eerste olifanten en kudu’s gespot. De kids zijn door het dolle, dit is zoveel mooier dan een dierentuin. Ryan met de fotocamera en Dante met de film camera. Even later werd er ook een buffel gespot.

Nu vroeg naar bed want het park gaat om 06.00 uur open en we gaan daar zelf rijden. Is namelijk goedkoper, we blijven wel hollander he.